Personnel International
+48 512 44 05 06
7 listopada 2023

Awans? Jak poprowadzić swoją karierę ku górze?

Czym jest awans?

To zmiana warunków zatrudnienia, formy, wynagrodzenia lub zakresu obowiązków na korzystniejsze.
Wyróżniamy:

  • Awans stanowiskowy- czyli zmianę stanowiska na bardziej eksponowane w organizacji.
  • Awans płacowy- podniesienie wynagrodzenia lub zmiana w zakresie wynagradzania na bardziej odpowiadające preferencjom pracownika.
  • Awans odpowiedzialności- zwiększenie uprawnień i decyzyjności.

Kiedy awansuje się pracowników? Możemy wyróżnić trzy rodzaje przyczyn. Są nimi:

  • Obiektywna konieczność obsadzenia wszystkich stanowisk w organizacji.
  • Aspiracje i ambicje członków zespołu.
  • Skutki awansów jako czynnik zarządzania organizacją.

Jak  szybko otrzymać awans w pracy?

Wg badań, na szybki awans mają szanse osoby wykazujące się wysoką motywacją, ambicją i konsekwencją w działaniu. Bo to właśnie te cechy pracodawcy doceniają najbardziej. Nie jest to jednak dominanta i pracownicy o innym usposobieniu również mogą liczyć na awans. Należy jednak pamiętać, że nie zawsze jest to tak proste jak sobie założymy. W tym miejscu musicie pamiętać, że awans, w każdej firmie wygląda inaczej. Zależy to od ogólnej tendencji na rynku, oraz tego czy organizacja się rozwija. Często możemy natrafić na moment w organizacji kiedy utrzymywany jest stan już zbudowanej infrastruktury i na możliwości rozwoju trzeba poczekać. Warto wówczas znać plany i założenia przełożonych by wiedzieć czy najbliższa przyszłość da możliwości awansu. Jeżeli nie, warto przemyśleć możliwość zmiany pracy.

Czy planowanie kariery z uwzględnieniem awansu ma sens?

Zaplanowanie kariery się opłaca, pozwala na szybkie nauczenie się i wykorzystywanie umiejętności, które w perspektywie będą gwarantem sukcesu. Nie można przecież zapomnieć, że już pierwsze doświadczenia zawodowe ukierunkowują ich dalsze tory zawodowe. Dlatego, warto jest poświęcić czas i zacząć od analizy, tak aby dobrze się ukierunkować.
Obserwuje się na rynku tendencje motywowania zmiany pracy niezadowoleniem z współpracy z szefem czy zakresu obowiązków, oraz braku porozumienia z innymi członkami zespołu. Powinno być jednak inaczej. Najważniejszym powodem odejścia powinien być brak możliwości nauczenia się czegoś nowego i rozwoju. Ponieważ to w konsekwencji prowadzi do wypalenia zawodowego, o którym pisaliśmy już więcej tutaj.

A jeśli Ty szukasz pracy, zajrzyj koniecznie tutaj!

Chcesz zatrudnić pracownika? Wypełnij nasz formularz!
Szukasz zatrudnienia? Sprawdź nasze oferty pracy!
Nie znalazłeś odpowiedniej oferty? Sprawdź Personnel Group!