Personnel International
+48 512 44 05 06
18 listopada 2022

Podczas rozmowy o pracę pamiętaj o savoir vivre!

 O zasadach savoir vivre należy pamiętać zawsze, również podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Ponieważ prócz naszego CV (tutaj pisaliśmy o czym nie możesz zapomnieć tworząc CV), doświadczeni i wykształcenia podczas rozmowy na próbę wystawione będą również dobre maniery i umiejętność prezentacji. To często one są jednym z najważniejszych czynników wpływających na efekt końcowy rekrutacji.

O czym należy pamiętać?

  1. O zadbaniu o odpowiedni ubiór, który będzie adekwatny do sytuacji. Nasz ubiór powinien wyrażać szacunek dla rozmówcy, być schludny i czysty.
  2. Bądź punktualny. A nawet zaleca się pojawienie się pod wskazanym adresem 5 minut wcześniej.
  3. Wyłącz telefon, albo skutecznie wycisz, aby dźwięk wibracji nie przerwał rozmowy.
  4. Przywitaj się. Wg zasad savoir vivre pierwszy wita się gospodarz, dlatego też jeśli wchodząc na rozmowę, Twój rozmówca nie wyciąga do Ciebie dłoni na przywitanie to znak, że nie ma ochoty na taką formę powitania. Wówczas wystarczy formalne przywitania.

Jeśli jednak kontakt dłoni jest inicjowany, pamiętaj że twój uścisk nie powinien być ani zbyt silny, ani lekki, a sama dłoń powinna być sucha. Pod żadnym pozorem nie całuj w dłonie jeśli twoim rozmówcą będzie kobieta.

To podstawy o których warto pamiętać. Dodatkowo jakich pytań nie zadawać opisaliśmy tutaj.

A jeśli szukasz pracy dla siebie zajrzyj do naszych ofert!